Thursday, October 29, 2009

Syukur, Semuanya Telah Ditemukan

Semua mayat mangsa Tragedi Dipang selamat ditemukan. Mayat mangsa kedua. M. Devatharsini, 11 tahun, ditemukan oleh anggota Rela di Kampung Tanjung Tualang pada pukul 11.30 malam tadi manakala mayat mangsa ketiga, V. Diryasree, 12 tahun, dijumpai di persimpangan Sungai Chenderiang, Tronoh Mines dekat Batu Gajah pada pukul 9.45 pagi ini. Mayat mangsa pertama, N. Dina Deve, 11 tahun, dijumpai di jalan lama Kuala Dipang pada pukul 8.40 pagi kelmarin.

Demikianlah, anak-anak itu hanya dapat mengecap keseronokan dunia ini untuk tempoh yang singkat, sekitar 11 dan 12 tahun. Untuk tempoh yang singkat mereka menjadi milik keluarga termasuk juga rakan-rakan dan tetangga sedangkan hakikat yang sebenarnya, anak-anak itu hanya dipinjamkan Allah untuk sementara. Untuk tempoh yang panjang dan abadi, mereka kini menjadi milik Allah.

Kepada ibu bapa N. Dina Deve, M. Devatharsini, dan V. Diryasree, bersabarlah. Ujian datang dalam pelbagai bentuk dan ujian dalam bentuk kehilangan memang lama berbekas dalam hati, sangat lama, dan kadang kala kekal.

No comments:

Post a Comment