Thursday, January 5, 2012

Bangsa Kitalah Juara

Syabu (Methamphetamine) itu bernilai RM630 juta; beratnya 903.2 kilogram. Orang yang ada kaitan dengan dadah itu (pengedar) ialah rakyat Singapura dan Taiwan.

Perincian tentang dadah itu — terdapat dalam bentuk pil yang kesemuanya berjumlah 5 juta butir. Pil-pil itu dimasukkan ke dalam botol dan diisytiharkan sebagai ubat selesema.

Tahniahlah kita ucapkan kepada pihak (KDRM) yang telah dapat merampas bahan pemusnah bangsa itu serta dapat juga menahan orang yang durjana itu.

Mari kita fikir-fikirkan — jika seorang membeli 5 butir pil itu yang dikatakan berharga RM35 sebutir, hal ini bermaksud bahawa terdapat sejuta orang yang menjadi penagih bahan itu.

Kalau 90% daripada mereka ialah rakyat negara ini, hal ini merupakan suatu malapetaka yang bukan hanya wajar didecip-decipkan oleh mulut. Rakyat kita sedang dihancurkan!

Semasa bersekolah rendah pada hujung 1960-an hingga awal 1970-an, dadah diistilahkan sebagai madat. Di sekolah saya, ada poster tentang bahaya madat.

1970-an hingga 2011, tempoh itu sudah menjangkau 40 tahun. Dalam tempoh itu, ancaman madat/dadah masih tidak dapat dikurangkan apatah lagi dihapuskan. Mengapa?

Seperti ada suatu perancangan oleh pihak luar untuk menjahanamkan rakyat negara ini, orang Melayu yang Islam terutamanya. Yang ingin kaya menjadikan negara ini lubuk.

Orang yang ingin menumpang senang, orang dalam kalangan kita juga, barangkali ikut terlibat dalam hal ini — membiarkan pengedarannya asal ada imbalan.

Orang yang mentaasubi kemewahan rela dikeldaikan. Kemudian, dipenjarakan di negara asing. Yang di dalam negara menjadi penagih, yang tidak menagih menjadi keldai!

Bangsa kitalah yang banyak merempit, bangsa kitalah yang banyak lumpuh kerana merempit, bangsa kitalah yang banyak dikuburkan kerana merempit!

Bangsa kitalah juga yang banyak mengHIV/AIDS diri mereka, bangsa kitalah juga yang banyak beristana di pusat serenti, bangsa kitalah juga yang banyak menjadi dara bunting sebelum bersuami.

Engkaulah segala-galanya kerana negara ini lubuk segala-galanya.

No comments:

Post a Comment