Friday, November 12, 2010

Jangan Runtuh-Meruntuhkan Kalau Hendak Terus Berkuasa

Khabarnya, YAB Menteri Besar Selangor telah menegah pembinaan rumah ibadat bukan Islam di kawasan-kawasan perumahan. Tegahan itu diambil berdasarkan kejadian yang berlaku tahun lalu. Tahun lalu, satu protes telah dibuat oleh penduduk Shah Alam berikutan rancangan untuk membina sebuah kuil Hindu di kawasan perumahan Seksyen 23 dahulu. Dalam erti kata yang lain, kerana tidak mahu perkara seperti itu berulang lagilah, maka YAB Menteri Besar mengenakan larangan itu.

Kerana larangan itu, seorang kepala parti politik telah mengingatkan YAB Menteri Besar. Beliau berkata, “Saya ingin mengingatkan beliau bahawa partinya menang di Selangor pada Pilihan Raya Umum 2008 kerana tindakan kerajaan negeri ketika itu, pimpinan BN, merobohkan sebuah kuil Hindu di Kampung Padang Jawa dekat Shah Alam pada Oktober 2007...”.

Hebat, benar-benar hebat! Alasan yang diberikan oleh kepala politik itu terhadap kekalahan BN dalam PRU2008 dahulu sangat hebat. Suka hati kaulah, Labu!!!

Senanglah kerja BN untuk tumbangkan PR di Selangor. Pakat dengan mana-mana pengurusan kuil untuk robohkan kuil mereka, kemudian buruk-burukkan PR. Yalah, kalau ikut formula kepala parti itu, sebiji kuil runtuh, mana-mana parti pemerintah akan tumbang.

Fuh, agak-agaklah sikit, Labu! BN kalah di Selangor bukan itu sahaja sebabnya.

Dia kalah di kawasan dia kerana apa agaknya?

1 comment:

  1. Syeikh Fakeh,
    Terima kasih, terima kasih. Akan saya layari alamat-alamat itu.

    ReplyDelete