Thursday, March 25, 2010

Diploma dengan Ijazah Pun Susah Nak Bezakan

Anda tahu apakah bezanya IJAZAH dengan DIPLOMA? Saya kurang tahu. Saya tidak dapat membezakannya.

Saya berharap agar saya tidak bersendirian dalam hal ini. Saya berharap agar ada orang lain yang lebih kurang sama jahilnya dengan saya dalam hal ini.

Harap-harap tidak adalah daripada kalangan sahabat saya di dunia maya ini yang mengaku memiliki diploma sedangkan tahap tertinggi pencapaian hanya takat SPM atau STPM. Lebih-lebih lagi, saya tidak mahu ada sahabat saya yang mengaku memiliki ijazah walhal pencapaian tertingginya hanya takat diploma.

Berbalik tentang kejahilan saya itu, rupa-rupanya saya tidak bersendirian. Peguam R. Sivarasa sudah memberitahukan hal ini kepada saya, bukan secara langsung, tetapi melalui http://www.malaysiakini.com/news/127376.

Ada orang yang jauh lebih hebat daripada saya yang tidak dapat membezakan diploma dengan ijazah. Malah, hal yang saya harap-harapkan tidak berlaku, iaitu jangan ada orang yang mengaku ada ijazah walhal tahap pencapaian hanya takat diploma, berlaku juga.

Saudara sudah diberitahu oleh R. Sivarasa? Kalau belum, ayuh ke sana!

No comments:

Post a Comment