Thursday, August 5, 2010

Pulih Tanpa Dadah

Tidak salah mencuba sesuatu demi kebaikan asalkan yang dicuba itu betul dan sah halalnya dalam Islam. Kepada orang yang alah dan tidak menggemari kopi, hal ini mungkin sedikit sukar untuk dilakukan mereka.

Hal yang hendak diketengahkan ialah kaedah untuk merawat selesema tanpa penggunaan ubat-ubatan berasaskan dadah. Kaedah segera ini, insya-Allah berkesan.

Pada peringkat awal selesema dan ketika mengalami simptom sebelum selesema seperti sakit/pening kepala, hingus meleleh (running nose), dan bersin, minumlah dua atau tiga cawan air panas. Tunggu sehingga tiga hingga lima minit. Selepas tempoh itu, minum secawan kopi panas.

Dua atau tiga minit selepas anda mencuba langkah ini, anda akan berasa hendak kencing (buang air kecil). Hal ini berlaku demikian kerana sebenarnya kopi bersifat diuretik (dapat menyebabkan peningkatan aliran kencing). Lakukan segera dan anda akan berasa takjub kerana selepas anda kencing, semua simptom selesema yang anda alami tadi akan hilang.

Kencing bermaksud bahawa kita membuang air dari dalam tubuh kita. Seperti yang kita ketahui, apabila kita membuang air kecil, semua virus yang terperangkap dalam tubuh kita akan ikut keluar bersama-sama dengan air yang kita buang. Dalam konteks ini, virus selesema yang berada dalam tubuh kita ikut keluar bersama-sama dengan air kencing kita.

Selamat Mencuba. Insya-Allah ada manfaatnya.

PERINGATAN:
Jangan minum kopi bersama dengan durian, sama ada sebelum makan durian atau selepas makan durian. Saya telah mengalaminya dan merasai kesengsaraannya. Kalau anda melakukannya, anda akan berada di atas katil, sama ada di atas katil di rumah anda atau di atas katil di tempat yang kurang kita sukai – hospital.

No comments:

Post a Comment