Thursday, September 9, 2010

Salam Kemenangan, Salam Aidilfitri

Salam Kasih Sayang kepada Muslimin dan Muslimat, Mukminin dan Mukminat.

Ramadan yang barakah berlalu mengikut aturan masa. Benar, berat hati hendak melepaskannya tetapi begitulah kebijaksanaan Allah SWT mengaturkan masa untuk menjadualkan kehidupan kita. Berdoalah kita agar Allah SWT terus memanjangkan usia kita untuk bersama dengan bulan yang mulia itu pada tahun-tahun yang mendatang.

Segala amal baik sepanjang Ramadan 1431 ini biarlah kekal menjadi amalan rutin kita pada bulan-bulan mendatang. Puasa enam Syawal serta puasa-puasa Isnin dan Khamis, biarpun tidak seistimewa puasa Ramadan, biarlah hendaknya lekat di jiwa dan seronok diamalkan. Solat-solat sunat, walaupun tidak semeriah Tarawih, haruslah diperbanyak, dan al-Quran hendaklah dibaca dan dihayati isinya.

Selagi Allah SWT sudi meminjamkan hayat, buatlah mana-mana yang dapat, bukan ala kadar dan sambalewa tetapi dengan iltizam dan minat.

Dan sepanjang perkenalan lewat alam maya ini, barangkali ada kalimat dan tulisan yang mencuit rasa, hingga hati terasa dilukai. Dosa saya yang secarik itu, janganlah sampai dilebarkan, dosa yang saya lebar janganlah sampai tidak diampunkan.

Salam Kemenangan dan Salam Aidilfitri kepada semua; semoga ar-Royyan yang dijanjikan Allah SWT kepada orang-orang yang mendapat rahmat-Nya, pengampunan-Nya, dan pembebasan daripada api neraka-Nya, menjadi tempat yang layak untuk kita huni. Amin.

Maaf Zahir dan Batin.

No comments:

Post a Comment