Friday, September 3, 2010

Biarlah Dia Membebel, Faekah

Setiausaha Politik YAB Menteri Besar Selangor, Faekah Husin berpendapat bahawa mantan MB Selangor yang bernama Mohd. Khir Toyo yang memiliki rumah agam itu seharusnya berdiam diri sahaja. Hal ini perlu dilakukan demikian kerana Faekah berpendapat bahawa dakwaan yang ditimbulkan oleh mantan MB Selangor itu terhadap pentadbiran Selangor hanya akan memakan diri mantan MB Selangor itu sendiri.

Sebenarnya, dakwa Faekah, masalah yang banyak berlaku di negeri Selangor pada masa ini sebenarnya berpunca daripada keputusan yang dibuat mantan MB Selangor itu berkuasa dahulu.

Isu yang melibatkan pembahagian tanah kepada peneroka di sebuah tanah rancangan di Bandar Alam Perdana, Kuala Selangor, adalah antara contohnya, kata Faekah. Menurut beliau, peneroka di tanah rancangan itu telah memohon untuk mendapatkan geran kecil bagi tanah seluas antara 60 hingga 120 ekar. Malangnya, terdapat beberapa individu yang mengemukakan injunksi di mahkamah bagi menghalang pengeluaran geran berkenaan.

Di sinilah komen-komen negatif itu bermula dan hal itu perlu dijawab oleh kerajaan negeri. Siasatan untuk mengetahui punca masalah itu yang sebenarnya pun dilakukan dan hasil siasatan itu sangat mengejutkan. Hal ini demikian kerana beliau mendapati ada antara pemilik tanah tersebut (peneroka Felda) yang terdiri daripada pemimpin UMNO di negeri itu. Seorang daripadanya berstatus doktor gigi.

Pada hemat saya, Faekah tidak usahlah melarang mantan MB Selangor itu bercakap-cakap dan mengondem-ngondem kerajaan yang memerintah Selangor sekarang. Kalau dia tidak bercakap-cakap dan mengondem-ngondem kerajaan yang memerintah Selangor sekarang, tidaklah terdedah kebobrokan yang berlaku pada zaman mantan itu memerintah dahulu. Kalau tidak terdedah seperti sekarang, orang macam kita langsung tak tahu.

Biarkan, Faekah. Seronok kami.

2 comments:

  1. khir toyo ibarat meludah kelangit
    semata-mata kerana terdesak...

    ReplyDelete
  2. Salam, Sdr Faziz;
    Berludah dengan kahak kerana batuk. Manusia merancang, Allah merancang. Rancangan Allah jugalah yang menjadi kenyataan. Dia lupa akan hakikat itu.

    ReplyDelete