Thursday, April 1, 2010

Babi Sah Haramnya. Rokok Masih Diragui. Kalau Babi dalam Rokok?

AWAS kepada para perokok. Anda bukan sahaja menyedut ribuan unsur kimia semasa anda merokok tetapi anda turut menyedut unsur-unsur yang diharamkan dalam agama kita – BABI.

Hal ini didedahkan oleh Profesor Kesihatan Awam di Universiti Sydney, Australia. Pendedahan itu dilakukan beliau dengan berdasarkan satu kajian di Belanda yang mendapati bahawa 185 industri yang berbeza menggunakan babi dalam produk yang dihasilkan mereka – termasuklah penggunaan hemoglobin babi dalam filter (penapis) rokok.

Menurut Profesor Chapman, kajian itu telah mendedahkan perkara yang selama ini menjadi rahsia dalam industri rokok. Hal ini pasti akan menimbulkan kebimbangan penganut agama Islam dan Yahudi kerana kedua-dua agama ini mengharamkan pengambilan (penggunaan) babi.

Kajian yang dilakukan di Belanda itu mendapati bahawa penggunaan hemoglobin babi (sejenis protein yang terdapat dalam sel darah merah) pada penapis rokok dapat meningkatkan keberkesanan penapis itu dalam memerangkap bahan-bahan kimia berbahaya daripada memasuki peparu.

Oleh itu, saya dengan rendah hati menasihati para pembaca yang merokok, hentikanlah tabiat itu. Berhijrahlah ke arah yang lebih baik, arah yang menjamin keislaman anda.

Untuk mendapatkan laporan penuh tentang hal ini, rujukilah http://www.dailytelegraph.com.au/news/breaking-news/cigarettes-may-contain-pigs-blood/story-e6freuyi-1225847538778

No comments:

Post a Comment