Sunday, April 25, 2010

Beruntunglah Hendaknya Rakyat Hulu Selangor

Dengan dijanjikan bahawa mereka akan mendapat pelbagai imbalan, pengundi Hulu Selangor dapatlah dianggap sebagai bijak. Janji-janji yang tinggi melangit daripada pihak BN, khususnya oleh Pengerusi Perhubungan UMNO Negeri Selangor merangkap Perdana Menteri dan Pengerusi Barisan Nasional serta pemuka BN yang lain, haruslah dituntut dengan cara apa-apa sekalipun.

Rasa-rasanya sekali ini Pengerusi Perhubungan UMNO Negeri Selangor merangkap Perdana Menteri dan Pengerusi Barisan Nasional itu akan menunaikan janjinya. Beliau mahu dilihat sebagai bersungguh-sungguh untuk membantu rakyat Selangor. Hal ini demikian kerana beliau beriltizam untuk merampas Selangor semula di samping mencuba untuk memenangi hati seluruh rakyat Malaysia semula. Malah, semasa memberikan ulasan terhadap kemenangan BN tidak lama selepas pengumuman kemenangan itu, beliau sendiri memahukan semua yang telah dijanjikan sama ada oleh beliau sendiri mahupun oleh Timbalan-timbalannya (Timbalan Perdana Menteri dan Timbalan Pengerusi Perhubungan UMNO Negeri Selangor serta pemuka-pemuka BN yang lain) segera disenaraikan supaya dapat dilaksanakan dengan segera.

Saya tidak kecewa PKR kalah kerana saya bukan ahlinya tetapi saya kecewa kerana orang bukan Islam menang. Bekas peminum arak tegar yang bertaubat ditolak, tetapi orang yang tidak pernah meminta arak diharamkan dipilih mewakili mereka.

Tidak mengapalah orang Hulu Selangor. Berdoalah agar Wakil Rakyat baharu itu dapat dijinakkan oleh rakan-rakan Islamnya di dalam BN selain berdoa agar pemuka-pemuka BN tidak memungkiri janji mereka.

Kepada pihak PR yang menerajui Selangor, tidak salah kalau janji-janji yang ditaburkan kepada penduduk di Hulu Selangor ditunaikan juga.

No comments:

Post a Comment