Thursday, June 16, 2011

Pemerintah Praktikkan Negara Berkebajikan yang Dislogankan PAS

Woit, RON97 turun sekupang sat tadi! Sekupang, syeikh. Alhamdulillah ... turun jugak engkau, ya RON. Tahniah dan syabaslah pihak yang berkenaan kerana menurunkan harga RON97 itu.

Cuma, sat tadi jugak anak aku bertanya kepada aku, si RON97 itu sekali naik dua kupang, dua kupang, dua kupang, tetapi turunnya mengapa sekupang?

Hisy..., kata aku, engkau jangan nak kurang hajau, sekupang tu bukankah banyak daripada dua kupang?

Anak aku mencerlung ke muka aku dalam-dalam. Aku dapat agak, hatinya mesti berbisik dan membedal aku mati-matian – gila ke apa papa aku ni?

Kamu mesti faham, nak..., kata aku, pengusaha stesen minyak tidak boleh dirugikan banyak-banyak. Kalau sekali turun dua kupang walhal sebelum itu mereka membelinya dengan harga lama (yang tinggi itu), rugi besarlah mereka. Kalau naik, tak apa. Sekali naik lima kupang lagi bagus.

Yang kamu sibuk-sibuk naik dua kupang turun sekupang ni apa hal, nak? Satria Neo kamu tu pakai RON97 ke? Banyak duit kamu? Papa kamu ni pun dok gasak RON95 je. Harap-harap minggu depan RON95 turun lima sen pulak.

No comments:

Post a Comment