Thursday, October 22, 2009

Allah SWT Mempamerkan Kehebatan-Nya Lagi: Masihkah Kita Leka?

MOSCOW – Majlis Mufti Rusia kelmarin sebulat suara menyatakan bahawa ayat suci al-Quran yang muncul dua kali seminggu pada kulit Ali Yakubov, iaitu seorang bayi lelaki yang berusia sembilan bulan di wilayah Dagestan, selatan Rusia merupakan amaran Allah kepada semua penduduk Islam di Rusia dan Dagestan.

Menurut kenyataan majlis itu, mengikuti perintah Allah dan meninggalkan segala persengketaan, mewujudkan keamanan sesama umat Islam dan dengan jiran, membersihkan diri daripada dosa, dan mula mengamalkan prinsip kejiranan selain bermaaf-maafan akan membolehkan penduduk Islam di negara tersebut mendapat keampunan Allah.

Menurut beberapa laporan, ibu bapa Ali yang tinggal di bandar Kizlyar di wilayah Dagestan dan kalangan imam tempatan mendakwa ayat suci al-Quran itu muncul pada hari Isnin dan Jumaat sebelum hilang dan digantikan dengan ayat baharu.

Salah satu ayat itu bermaksud: “Allah ialah Pencipta segala yang ada”.

Apabila ayat suci seterusnya muncul, Ali tidak dapat tidur sepanjang malam dan menghidap demam dengan kepanasan badannya tidak dapat dikurangkan walaupun dengan menggunakan ubat-ubatan kuat.

Semasa dilahirkan, Ali didapati menghidap penyakit jantung dan penyakit yang berkaitan dengan otak tetapi dia sembuh sepenuhnya selepas ayat al-Quran mula muncul pada tubuhnya. AGENSI

(Sumber: Kosmo!, 22 Oktober 2009)
KOMEN SAYA:
Jikalau berita ini sahih, kita telah diperlihatkan dengan satu lagi kehebatan ALLAH SWT. Maha Suci Allah, marilah kita sama-sama meningkatkan ketaqwaan kita kepada-Nya. Marilah kita sama-sama menghayati dan mendalami salah satu ayat yang dikhabarkan tertera di tubuh kanak-kanak yang bernama Ali Yakubov itu – “Allah ialah Pencipta segala yang ada”. Janganlah kita berleka-leka dan bersenang-senang dengan yang bersifat duniawi sahaja sehingga kita melupakan hal-hal ukhrawi. Penuhilah masjid dan segala bentuk musolla sepertimana kita memenuhkannya sepanjang Ramadan yang lalu. Semoga kita menjadi orang yang bersyukur.

No comments:

Post a Comment